Älä intä, markkinoija!

Puskeeko yrityksesi markkinointi itsepäisesti jättimäisiä sähköpostituksia asiakkaille, vaikka kauppoja rapisee massasta sisään yhä vähemmän? Reagoiko liiketoiminta alamäkeen vaatimalla, että meilejä ja maksettuja ilmoituksia pitää tuottaa entistä enemmän, jotta pienentyneet pullit saadaan paikattua? Nyt kannattaa nostaa pää pensaasta ja miettiä hetki, mitä ympärillä tapahtuu: maailma muuttuu ja päivän sana on sisältömarkkinointi.

Perinteinen mainostaja kehuu omaa erinomaisuuttaan, mutta taitava sisältömarkkinoija auttaa asiakasta. Perinteinen mainostaminen vaatii lihavaa kukkaroa ja palveluiden ostamista, sisältömarkkinointi sen sijaan kysyy aikaa ja hyviä sisältöjä. Hyvä uutinen on se, ettei julkisuudesta enää tarvitse maksaa. Huono puoli on se, että nyt näkyvyys pitää ansaita – nimittäin avuliaisuudella ja luovuudella sekä tuntemalla asiakkaat ja omat sisällöt perin pohjin.

Sosiaalinen media ja internet tarjoavat paljon mahdollisuuksia sisältömarkkinointiin – voit vaikkapa kertoa kiinnostavia tarinoita yritysblogissa (esim. WordPress on suosittu alusta), palvella asiakkaita Facebookissa ja tiedottaa ajankohtaisuuksista Twitterissä. Kanavavalinnoista riippumatta moderni markkinointi ei ole yksisuuntaista inttämistä, jossa toisto korvaa laadun. Se on vuorovaikutusta. 

– – –

Kauppakamarin uusi kirjaluettelo 1/2014 on ilmestynyt ja luettavissa myös sähköisesti. Luettelon kirjoista mm. Sano se someksi 1 ja Saiturin markkinointikirja tarjoavat kättä pidempää sisältömarkkinoinnin saralla.

– Antti-Pekka Hulkko, kustannusjohtaja/Kauppakamari

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s