Pikkuiset kultakalat lammessa ui

Vuona 2000 ihmisen keskittymiskyky oli 12 sekuntia. Vuonna 2013 vastaavasti kahdeksan sekuntia. Kultakalan keskittymiskyky taas on yhdeksän sekuntia.

Ajattelin ensin perustella pitkään ja hartaasti, miksi someviestien sisältöön, tekstiin, kannattaa panostaa. Miksi sitä kannattaa miettiä tosissaan, miksi sen pitää olla tiivis ja huomiota herättävä. Sitten luin kultakalasta ja totesin, että esimerkki kertoo saman paljon selvemmin.

Sosiaalisessa mediassa voi onnistua. Siellä voi menestyä, sen avulla voi menestyä. Kunhan osaa reseptin ja ryhtyy leipomaan. Resepti on painossa, vieläpä monikossa. Sosiaalisen median menestysreseptit on someguru Marika Siniaallon uutuusteos. Se on somemarkkinoijan unelma, toteutustasi vaille valmis menestysresepti.

Essu päälle, hihat ylös ja töihin. Teoksen oiva lisä ovat aidot somereseptit, sosiaalisessa mediassa levinneet ruokaohjeet. Siis essu päälle, hihat ylös, bulletproof-kahvin keittoon ja sitten töihin.

Onnittelut muuten, jos pääsit tektissä tänne saakka. Päihitit juuri kultakalan. Ellet sitten ole pikalukija.

– Piia Similä, asiantuntija, julkaisut / Helsingin seudun kauppakamari

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s