Ari Järvinen: KauppakamariTiedon avulla työajan säästö on melkoinen!

muotokuva-aj-4-kopio

– Ilman KauppakamariTieto-palvelua joutuisimme hankkimaan tiedon eri lähteistä ja seuraamaan muutoksia omatoimisesti. Nyt seurannan tekee kunkin palvelun asiantuntija ja toimitus tiedottaa meille muutoksista. Työajan säästö on melkoinen, sanoo Jadelcons Oy:n toimitusjohtaja Ari Järvinen, joka on pääosakas omassa Yritystulkki-nimistä yritystietoaineistoa tuottavassa yrityksessään.

KauppakamariTieto on asiantuntijan luotettava työkalu

Järvinen kertoo, että Yritystulkin yritystietoaineistossa yrittäjiä opastetaan muun muassa verotus- ja kirjanpitoasioissa. Molempien ajan tasalla pitäminen tapahtuu KauppakamariTiedon avulla.

–  Muuttuvat asiat tulevat KauppakamariTiedon päivitysten mukana tietoomme heti, ja näin voimme päivittää oman aineistomme. Yritystulkin verotusosio keskittyy yrittäjälle tarpeellisen yleistason verotustiedon antamiseen ja erityisesti yrittäjän henkilökohtaisen tulon lisäämiseen tekemällä oikeita valintoja. KauppakamariTieto on vaativaan asiantuntijatyöhön sopiva työkalu, ja sen avulla pystymme kokoamaan hyvät ohjeet, hän sanoo.

Haku-toiminto on hyvä, vaikka se vaatii hiukan perehtymistä

Järvinen sanoo, että KauppakamariTiedon sähköinen palvelu on hänen yrityksensä kannalta ehdottoman tärkeä. Jadelcons Oy:ssä työskennellään usein myös muualla kuin toimistolla, jolloin nettitieto on aina käytettävissä.

– Olemme olleet palvelun käyttäjiä noin kymmenen vuotta, ja luonnollisesti tuona aikana KauppakamariTiedon toiminnallisuutta on kehitetty. Muun muassa haku-toimintoa on muutettu alkuperäisestä, ja uudistettu haku ei ollut minulle aluksi käyttäjänä tuttua, hän pohtii.

KauppakamariTiedon asiasanat toimivat tällä hetkellä niin, että sanaa napsautettaessa tehdään haku kyseisellä hakutermillä. Asiasanat on liitetty sisältöön sivukohtaisesti, ei tekstikappalekohtaisesti. Hakusanalla saadaan tuloksena myös ne Tietopalvelu-osiot, joita käyttäjä ei ole tilannut. Tällä tavoin palvelu kertoo asiakkaille, kuinka paljon omaan aiheeseen liittyvää tietoa palvelusta löytyy ja mihin kaikkiin tuotteisiin ja eri aloihin oma kysymys voi liittyä. Järvinen sanoo, että haku-toiminnon uusi logiikka oli erilainen kuin aiemmin ja siksi siihen piti hiukan perehtyä.

–  Otin yhteyttä toimituksen tekniseen tukeen, ja asia saatiin nopeasti kuntoon, hän toteaa.

Palvelun jatkuva seuraaminen auttaa pitämään omia tietoja ajan tasalla

Järvinen sanoo, että palvelua käytetään heillä aina päivitysten ilmestyessä, koska palveluiden asiamuutoksista on oltava selvillä. Hänen mielestään päivityskirjeissä kerrotaan muutoksista riittävän laajasti. Lisäksi Jadelcons Oy:n asiantuntijaorganisaatiossa kehitetään ja laajennetaan Yritystulkin sisältöä jatkuvasti, joten siellä tarvitaan KauppakamariTietoa myös muulloin kuin päivitysten yhteydessä.

– Olennaista meille on kuitenkin se, että käyttö onnistuu missä tahansa, hän päättää iloisesti.

Teksti: Taina Parviainen, KauppakamariTiedon päätoimittaja

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s